juliathebest

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av julia rolofsson - 13 juli 2011 18:32

så asso det har hänt en hel del roliga saker och en massa skoj så jag inte haft tid till data! :o vet jag aldrig har tid till bloggen nästan men jag har mycke o göra o det blir som det blir med den just nu men ska försöka bättra mig :) här kommer Måndag - Onsdag (idag)

Måndag, :

red penny , sen vid 11 så åkte jag till Linnea Segersten         ( http://neabus.bloggplatsen.se   ) så åkte vi och hämtade Johlina, och sen åkte vi till tvååker , red hästarna, Pigall red jag Silver red Linnea och Figge red Johlina, så red vi ut sen hoppade Linnea Mickey, hon var jätte duktig,  

Sen gav vi hästarna mat , vi åkte i en hö kärra eller ja gorde det gick såhär.
    jag sitter under hööet :) 
sen ordnade vi lite saker, sen gick vi och fixade i stugan där vi skulle såva, haha jag somnade lite tidigt, men hahahahha typ 1 timme för dom andra haha

aja, sen

Tisdag:
Vaknade vid 10 typ, fixade lite, pratade med dom andra sen när linnea skulle på toa väckte jag galningen johlina :) :):) sen  så red vi ut igen
jag red Pigge , linnea Silver och Johlina Figge , :) vi åt AAAS många körsbär, ;) Muuuummms''  haha sen dit igen fixa hästarna sen in o äta, :) sen ut fixa stugan och sen kom mamma, o hämtade mig :)
vi åkte till viskadalen med penny , as stressigt, så hoppade jag c-r
80 cm.  0 fel helt underbar, lite pigg bara

90 cm, 8 fel, fast asso jag hoppade 1an , 0 fel 2an 0 fel, men till 3an så ville hon inte gå dit, så jag la en volt o klarade det, sen 0 fel på de andra hindrena tills 6an då skulle hon inte gå dit så jag la ennu en volt, men hon ville värkligen hoppa bara lite istadig o ville inte riktigt gå dit ;) hehe  

aah, det var hela den dagen

Onsdag: ja ja vaknade sen iväg med aniara till horse farm , lämna tbx den gammla ''Albion, vi lånade ju bara dden, provade Sofias Equipe  Oxer, den passade bra, så den ska vi nog köpa :)  väldigt skön fast lite hård, men det gör inget :):)  aa, sen hem rida Pennsy, helt underbar men först ville hon inte gå in på en åker, så , men fick henne dit sen :) sen red jag dressyr på åkern, en annan åker då, helt fantastisk trampade undersig jätte fint o var jätte bra, men sen när jag skulle galoppera, så sprang hon nästan ut och blev helt Craazyyy, haha hon hoppade runt när jag la till skänklen, sen blev jag arg på henne så jag sparkade till henne, såå stegrade hon, först tappade jag ena stibyglen , sen stegrade hon igen så tappade jag andra och trillade av, ställde mig på fötterna men trillade bara ihop, haha, , så om man blir arg på den hästen blir hon arg tillbaka,

Men





MMarken var Iallafall mjuk


Byyyye

//julia 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


namn: Julia Rolofsson,
Född år: 7mars 1999
sport: ridning
hobby:´vara med kompisar och rida =)
annat: jag är hoppryttare, har tävlar upp till L:A hoppning, L:B dressyr =)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta Kollar du Min Blogg?
 Varje dag
 Ibland
 Aldrig

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

GästBoken


Ovido - Quiz & Flashcards